Selecteer een pagina

Mijn Missie

In verbinding met mijn omgeving, wil ik betekenisvol zijn voor anderen in hun ontwikkeling.

Profiel

Energiek, creatief, open, daadkrachtig en innovatief. Op dit moment ben ik werkzaam als directeur op basisschool De Sporckt bij de stichting Xpect Primair. Daarvoor heb ik 8 jaar als groepsleerkracht gewerkt. Na het afronden van mijn pabo opleiding, ben ik onderwijswetenschappen gaan studeren aan de Universiteit in Utrecht. Ik ben contactgericht en werkt constructief aan relaties binnen schoolteams. Ik ben positief ingesteld: het glas is bij mij altijd halfvol.

Vertrouwen is voor mij de basis om vanuit te werken en om te komen tot ontwikkeling. Vertrouwen is wederkerig en nodig om betekenisvol te zijn voor anderen in hun ontwikkeling.

Als leidinggevende ben ik dagelijks bezig met organisatieontwikkeling. Ik laat mij inspireren door de theorie van Contextueel Leiderschap van Freek Peters. Daarin zijn voor mij de vijf bouwstenen; richting, ruimte, netwerk, leiderschap en governance leidend.  

 

 

Werkervaring

Geboren op 24 augustus 1987. In 2008 begonnen als leerkracht op basisschool Klinkers. Na diverse functies o.a. als beleidsadviseur Onderwijs & Kwaliteit op het bestuursbureau van Xpect Primair, ben ik sinds 1 augustus 2018 werkzaam als directeur van De Sporckt.

Onderwijswetenschappen

Vanuit een inhoudelijke basis ben ik in staat om onderwijskundige processen op diverse organisatieniveaus op te starten en te begeleiden. Ik werk op basis van wetenschappelijke inzichten om de kwaliteit van het onderwijs verder te verbeteren.

Directeur

Als directeur geef ik dagelijks leiding aan een team van 40 mensen op een school met 450 leerlingen. Als integrale schoolleider ben ik eindverantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken.

 

Teamspeler

Op een natuurlijke wijze geef ik invulling aan diverse rollen vanuit mijn functie van directeur.

 

Netwerker

Ik ben een verbinder en maak actief gebruik van social media om deze netwerken te onderhouden.

 

U

Onderzoeker

Altijd op zoek naar nieuwe kennis en ideeën. Weten wat werkt en waarom het werkt vind ik belangrijk.

 

 

 

Innovatief

Met innovatieve ideeën wil ik verbeteringen doorvoeren om de kwaliteit van het onderwijs te verhogen. 

 

Leiderschap

Leiding geven is veranderen. Ik ben positief, constructief en werk samen met mijn omgeving om de koers te bepalen.

 

Analytisch

Ik heb een scherp analytisch inzicht en kan materie snel van hoofd- en bijzaken onderscheiden.

Kennis en vaardigheden

 

  • Analytisch vermogen 90% 90%
  • Sociale vaardigheden 85% 85%
  • Communicatieve vaardigheden 70% 70%
  • Netwerken en samenwerken 90% 90%
  • Resultaatgerichtheid 85% 85%
  • Leiderschap 85% 85%
  • Innoverend 90% 90%
  • Onderzoekend 80% 80%
  • Nieuwsgierig 95% 95%

De kracht van Jos is zijn rust, nuchterheid en zijn enorme kwaliteit om heel laagdrempelig te zijn. Hij komt heel gewoon over en heeft ontzettend veel te brengen en te zeggen. Wilma Willems heeft Jos bij het schrijven van zijn masterthesis begeleid.

Wilma Willems

Onderwijsadviseur, Onderwijsmens

Jos houdt zich zowel op concreet als meer abstract niveau bezig met onderwijs vanwege zijn studie onderwijskunde. Dat is een grote meerwaarde. Jos kan veranderkundige zaken plaatsen in een bredere context en is van grote waarde. Jos durft kritisch naar zichzelf te kijken en gerichte leervragen te stellen.
Angela Horsten

Directeur Onderwijs & Kwaliteit, SALTO Eindhoven

Curriculum Vitae

Op zoek naar contactgegevens of meer informatie?
Download mijn CV