Mijn Missie
In verbinding met mijn omgeving, wil ik betekenisvol zijn voor anderen in hun ontwikkeling.Profiel
Energiek, creatief, open, daadkrachtig en innovatief. Op dit moment ben ik werkzaam als directeur op basisschool De Sporckt bij stichting Xpect Primair. Daarvoor heb ik 8 jaar als groepsleerkracht gewerkt. Na het afronden van mijn pabo opleiding, ben ik onderwijswetenschappen gaan studeren aan de Universiteit in Utrecht. Ik ben contactgericht en werkt constructief aan relaties binnen schoolteams. Ik ben positief ingesteld: het glas is bij mij altijd halfvol.
Vertrouwen is voor mij de basis om vanuit te werken en om te komen tot ontwikkeling. Vertrouwen is wederkerig en nodig om betekenisvol te zijn voor anderen in hun ontwikkeling.
Als leidinggevende ben ik dagelijks bezig met organisatieontwikkeling. Ik laat mij inspireren door o.a. de theorie van Contextueel Leiderschap van Freek Peters en de ecologie van organisaties van Gerda van Dijk.
Vraagstukken in de organisatie benader ik zoveel mogelijk vanuit een ecologisch perspectief, waarbij dynamiek, ruimte, autonomie, samenhang en continue verandering belangrijke trefwoorden zijn.

Werkervaring
Geboren op 24 augustus 1987. In 2008 begonnen als leerkracht op basisschool Klinkers. Inmiddels heb ik al diverse functies ingevuld zoals beleidsadviseur en docent van de schoolleidersopleiding. Op dit moment ben ik schoolleider van basisschool De Sporckt in Tilburg.
Onderwijswetenschappen
Vanuit een inhoudelijke basis ben ik in staat om onderwijskundige processen op diverse organisatieniveaus op te starten en te begeleiden. Ik werk op basis van wetenschappelijke inzichten om de kwaliteit van het onderwijs en het personeel verder te versterken.
Schoollleider BS De Sporckt
Als schoolleider geef ik dagelijks leiding aan een team van 50 mensen op een school bijna 500 leerlingen. Als integrale schoolleider ben ik eindverantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken.
Teamspeler
Op een natuurlijke wijze geef ik invulling aan diverse rollen vanuit mijn dynamische functie van schoolleider.
Netwerker
Ik ben een verbinder en werk graag samen, ik maak actief gebruik diverse netwerken in en rondom de school.
Onderzoeker
Altijd op zoek naar nieuwe kennis en ideeën. Weten wat werkt en waarom het werkt is belangrijk om verder te komen.
Innovatief
Met innovatieve ideeën wil ik verbeteringen doorvoeren om de kwaliteit van het onderwijs te verhogen.
Leiderschap
Leiding geven is veranderen. Ik ben positief, constructief en werk samen met mijn omgeving om de koers te bepalen.
Analytisch
Kennis en vaardigheden
- Analytisch vermogen 90%
- Sociale vaardigheden 85%
- Communicatieve vaardigheden 70%
- Netwerken en samenwerken 90%
- Resultaatgerichtheid 85%
- Leiderschap 85%
- Innoverend 90%
- Onderzoekend 80%
- Nieuwsgierig 95%
De kracht van Jos is zijn rust, nuchterheid en zijn enorme kwaliteit om heel laagdrempelig te zijn. Hij komt heel gewoon over en heeft ontzettend veel te brengen en te zeggen. Wilma Willems heeft Jos bij het schrijven van zijn masterthesis begeleid.